fredag 9 oktober 2009

Idol!

Idag är de ju då första fredagsfinalen i idol och jjag tänkte faktiskt slänga in mina tankar och åsikter om de olika deltagarna!

Nicklas Hocker - Helt underbart cool grabb asså, skön röst och fantastiskt skön stil.
Erik Grönwall - Skön röst, lite söt i utseendet, verkar var en helt skön snubbe alltså.
Tove Östman Styrke - Hennes stil diggar jag till 100 %, hon har en helt fantastiskt röst och hennes små ryckningar hon gör på scenen är helt underbara tycker jag!
Calle Kristiansson - Han är cool, har en bra röst, och en speciell stil.
Mariette Hansson - Henne gillar jag inte alls, hon har en okej röst, men de är inte alls min smak.
Karolina Brånsgård - Den jag gillar minst av alla. Hon är tantig helt enkelt och har inte alls de som jag tycker krävs för att klara sig inom denna branschen.
Camilla Håkansson - Förstör låtar, och har mer en afterski känsla när hon är på scenen.
Erika Selin - Hon kan gå långt. Den rösten och utstrålningen hon har på scenen är perfekt!
Reza Ningtyas Lindh - Jag vet inte riktigt vad jag tycker om henne. Hon har väl en okej röst.
Eddie Razaz - Har verkligen förtjänat en plats bland de 11 finalisterna. Hur duktig som helst, han kommer gå långt!
Rabih Jaber - Låter som att någon har klämt hans bollar. Var är manligeheten i rösten?!


Mina topp tre är iaf

1. Erik Grönwall
2. Tove Östman Styrke
3. Nicklas Hocker

Må bäste man/kvinna vinna!

söndag 6 september 2009

GratisBio.se

Jag har hittat något otroligt smart på internet idag. :D
GratisBio.se heter de!
Helt otroligt... Om man inte har pengar till bio kan man tjäna ihop poäng till en här ist.
Asbra, speciellt för oss som inte har så mkt pengar överhuvudtaget. Visst kan de ta lite tid att få ihop poängen men va fan. De är ju bara att göra så gott man kan. De är ändå en helt fantastisk sida. Besök och bli medlem! de är ett måste enligt mig!

GratisBio.se = Bio när de passar dig!

I LOVE IT!

tisdag 9 juni 2009

trevligt värre![]

Yes, sitter hos Maria, hon och Robin spelar för tillfället Halo 2. Inte så jättekul kanske men de tycker dom. Kom till skolan idag vid 10 för att göra klart grejer i grafen, han hade satt IG på mig. Men jag lyckades ändå, trots min otroligt dåliga fantasi, uppnå ett Godkänt. Så de känns mkt bra eftersom jag har valt
Grafisk kommunikation i trean. Inte för att jag kommer att bli den bästa på de men de känns ändå som ett bra val. :) Robin hade möte, de gick bra. Jag och Carah passade Sara, medans Maria kollade på Simpsons. vi har haft en helt okej tisdags kväll, mkt skratt, lite aggro beteende, men de är som de ska vara. och alla är nöjda. men nu ska jag dra med Robin ut till busshållsplatsen för att inte behöva betala bussen hem!

Puss och kram!

[v]

Kelis - I hate you so much right now

fredag 27 mars 2009

Fredag, at last!

Shohej, nu är de äntligen fredag igen. Har dock ont i huvudet, men de är ingen fara just nu.
Sitter hemma hos Robin och har nyss spelat tetris, och slagit alla på listan! nu är de jag som är ETTA! yeah! jag är inte så förtjust i tetris egentligen, men när man väl sitter där så kan man inte sluta. De är helt sjukt hur de påverkar hjärnan. I alla fall så vet jag inte vad vi ska göra i helgen, jag och Robin är ensamma hos honom i helgen. Elin kanske kommer förbi en stund på lördag, men de beror på hur Robin vill ha de. Han är ganska tråkig just nu. Han sitter och läser "Dragon Ball" en manga serie som jag inte förstår mig på. Men de är jag de. Eller så sover han. :P

Jag har varit på stadsbibliotekt idag och gjort lite research om Villa Stranna. Vi har ju fått ett så fantastiskt kul uppdrag i Texten. Vi ska nämligen skriva om ett hus här i Trollhättan, och berätta hur de har behållt själen i de hela. Och jag har fått veta att Villa Stranna som i dag är en resturang från början var ett tingshus, och efter de så blev de bibliotek.
De ha visst hänt en del här i Trollhättan som man egentligen inte visste om.
Jag har inte så mkt att säga egentligen, så jag antar att jag ska sluta någon stans. Så de får bli här. Men ha de gött så hörs vi!

Puss och kram!

[v]

Duffy - Warrick Avenue

tisdag 17 mars 2009

Yes!

Nu är livet helt förändrat sedan sist.
Man har nu fått pojkvän sen två månader tillbaka,
morsan vill egentligen slänga ut mig för att jag inte är hemma så mkt längre.
Farsan tycker de är kul att vi är hemma hos honom mkt, och hans njurar lägger snart av om han inte motionerar tillräckligt mkt. Adrian fyller 13 på lördag, och jag är pank så han kan inte få present. Jag måste seriöst skaffa ett jobb, och de fort! Dessutom måste jag skaffa sommarjobb. Jag pallar fan inte sitta en sommar till utan pengar. Måste ju ha pengar så jag kan göra något kul med Robin innan han ska göra lumpen. Allt händer så fort nu för tiden.
Och jag vill ha en egen lya också. Har massa arbeten som ska in snart också, som jag inte ens har börjat med. Svenska B - litteraturhistoria, Historia A - Ryska revolutionen, Textkommunikation A - Reportage. Allt kommer inte bli klart i tid känner jag. "/ De är sån jävla press på att ska in just nu denna tid på året. Får se hur de kommer se ut i slut ändan.

Nu ska jag iaf försöka göra något vettigt.
Puss och kram på er!