söndag 5 augusti 2012

Nytt liv, med omedelbar verkan.

Ja, man kan ju säga att jag inte är så värst engagerad i att skriva i denna blogg. Men å andra sidan så är det ju inte så många som läser den, om ens någon. Men jag känner att det är skönt att skriva av sig ibland. 

Just idag har jag fått för mig att jag ska försöka gå ner något i vikt. Inte för att det är jätteakut på något sätt, utan mer för att jag själv känner att om jag inte försöker nu, så kommer jag inte hitta motivationen att göra det senare heller. Jag inte ju dock inte funnit inspiration för att göra det nu heller, men det kommer nog om ett tag. De som vet säger ju att första veckan är jobbigast, sedan avtar det. Man ska ju analysera sig själv och se vart främsta problemet är. Jag behöver inte leta länge innan jag har funnit vad mitt problem är. Andra har sina cravings, och ovanor som cigg, öl, godis och liknande. Jag är inte så mkt bättre själv. Jag har nämligen Coca-Cola som min "drog". Så jag har gett mig fan på att jag inte ska dricka den förbannade drickan.  Det är nog inte bara kroppen som kommer må bättre av det, utan även min ekonomi.

Det jag inte är så jätte sugen på är all träning som man egentligen behöver. Jag har iaf sagt att jag ska försöka  ta mig en lång promenad om dagen, och sedan om jag ska någonstans försöka att ta cykel. Jag måste ju försöka att leva ett sundare liv. Jag måste bygga upp mina muskler lite mer, för jag har kommit fram till att jag inte orkar mkt alls. Det är nästa pinsamt hur lite jag faktiskt orkar med. 

Proteindrinkar, morötter och frukt. mindre portioner. Det är nog en bra början. Ja, vi får helt enkelt se hur länge jag orkar.  Jag försöker att föreställa mig 20kg lättare, men jag vet inte hur de kommer att gå. Jag tror att jag är nöjd bara jag blir några kilo fett lättare. 

Har ju i och för sig även mitt träningsspel till Wii. EA Sport Active 2. Det kan jag verkligen rekommendera. Jag har bara använt det ett fåtal gånger, men kan verkligen säga att det faktiskt fungerar till skillnad från andra träningsspel som finns till Wii. 

Jag återkommer när jag är några kilo lättre, så får vi se. ( Ja, om jag  nu blir lättare, men jag ska inte underskatta mig själv än. Det får komma senare om jag inte klarar de.) Nu blickar jag frammåt till ett sundare liv. 

Puss och kram! [v]

- I Won't Let You Go - James Morrison

lördag 21 januari 2012

Godkänd!

Hej hej, Hallå!

Som jag tror att jag tidigare har sagt, så var jag inte godkänd på ett seminarium jag hade för någon vecka sedan. Det blev ju tillslut två stycken som jag missade på, men nu har jag då fått göra om dem och fick GODKÄNT! Det känns så jävla bra. Första kursen som jag nu har klarat helt. Vi har ju då påbörjat en ny kurs nu. Fritidspedagogiskt arbete 1. Den verkar mycket intressant. Speciellt nu när vi har påbörjat PBL - Problembaserat lärande. Kul! :)

Det har framkommit att det finns människor som är intresserade av Gordon. Dock glömsk som jag är så har jag inte hunnit ta kontakt med dem än. Får göra det imorgon förmiddag. Myskatt. Om det är någon som är intresserad av katt, så kan ni ju alltid kolla in på www.kattslussen.se. Där finns det många mysig och söta katter som behöver hem. :)

Nu ska jag nog kolla lite på gladiatorerna. ( Enbart för att jag har en sambo som sitter bredvid mig och rättar att det ska vara ett stort G i gladiatorerna så tänker jag inte ändra på det. ) ;)

Hoppas ni har det bra där ute.

Vi hörs!

[v]

Doris - Did you give the world some love today.

fredag 13 januari 2012

Piss och skit och helvete!

Har under veckan som gått haft två seminarium i skolan.
Blev kuggad på båda, då det var samma lärare som skulle bedöma dessa.
Jag tror att hon hade som avsikt att kugga någon, och då blev det i detta fallet jag.
I mailet jag fick för det senaste Seminariumet stod det att jag inte svarade på frågorna de ställe. Då tänker jag såhär att det är då inte så jävla lätt att svara på frågor som inte ställs, eller?
Att bli kuggad på det första Seminariumet kan jag ta. Men det andra gjorde vi en sådan fantastisk super-dunder redovisning att det inte är sant. Men det räckte tydligen inte.

Till saken hör att jag inte har varit på någon föreläsning ( de är inte obligatorisk att vara på ), och det är nog därför som läraren tycker att det är okej att kugga en. Det är inte bara jag som inte varit där, och de har också blivit kuggade. Jag tycker att det är lite sjuk att man kan göra på detta viset.

Så nu måste jag då förbereda två nya seminarium som ska äga rum nu på torsdag. Jag vet inte hur jag ska få till det, speciellt när vi börjar en ny kurs nu på måndag. Det börjar bli lite stressigt, och lite väl mycket att göra. Fast jag tror att jag är lite för slapp i mitt studerande också, så det kanske bara är bra att det är mycket att göra på en och samma gång. Back to the old days, när man hade så sjukt mycket att göra jämt. Nog om detta nu iaf.

Jag sitter och planerar in min första tatuering, det får bli en handledstatuering. Mer än så säger jag inte just nu, men det kommer senare. Får bara se när jag får tummen ur att göra den också, för pengar finns det till den iaf :)

Det finns så mycket man vill göra, och ha. Jag har under den senaste veckan känt ett behov av att resa utomlands. London är det som har lockat mest just nu. Fast det kostar ju så mycket att åka, bo och leva på vara studentpengarna. Får väl se om det blir något med en resa någon gång i framtiden, haha.

Men nu ska jag ta och sova några timmar, innan jag ska upp och göra massa andra roliga saker.
Hoppas att ni haft en bättre vecka än vad jag har haft, och att ni tar det lungt och njuter av livet!

Hej hopp!

[v]

Blondie - The tide is high

fredag 21 oktober 2011

Julklappar redan?!

Halloj!

Jag sitter här och funderar över vad jag ska ha på mig under jul och nyår, eftersom jag i princip är klar med julklapparna så har jag inte så mkt att oroa mig för på den fronten.. De skulle väl vara om något utav de som jag ska beställa hem är slut när beställningen läggs, men då får man ju bara använda fantasin och komma på något nytt. Det känns lite konstig att jag har klarat av julklapparna så fort som jag faktiskt gjort, men å andra sidan så har jag ju börjat planera sen i augusti. HAHA. De enda som jag sitter och funderar på om jag ska ändra är Robins julklapp.. Jag vet inte riktigt om jag känner för att ge honom de jag funderar på.. De är lite dyrt, men för tillfället har jag inte så mkt annat att komma med.. Men vad gör de..

Egentligen så borde jag inte sitta och tänka på julklappar och kläder, eftersom jag har en hemtenta att skriva... Den har jag inte ens börjat med... Och för er som inte har hört talas om de, eller redan listat ut de, så började jag plugga på högskolan nu i slutet av augusti. Jag läser till fritidslärare. Eftersom jag är en pysselkärring, så känner jag att de är de rätta stället för mig att hänga och skicka ut min kunskaper till nästa generation. Haha, kände mig fett gammal när jag skrev så. Men de är ju så man får ta de, vi blir ju inte yngre med åren direkt ;)
Jag har då min första kurs som håller på att lida mot sitt slut, och därför har vi nu då fått hemtentan att skriva. Men jag och komma igång med saker är inte direkt något som går ihop, jag börjar gärna när de är tre timmar innan deadline, och skriver ihop något slarvigt bara för att. Men jag tänkte att jag faktiskt skulle sätta mig med detta imorgon, (eller i natt, har inte bestämt mig) och försöka skriva ner så mycket som möjligt för att sedan ha chansen att skriva om och ändra lite om de skulle behövas. :)

Men just för sekunden känner jag att jag har skrivit av mig de mesta och kan nu börja fokusera på lite andra saker än denna blogg.

Men ni får ha de så bra så hörs vi!

Puss och kram! [v]

torsdag 13 oktober 2011

Another fight!

jag börjar faktiskt tröttna på detta som just nu pågår i mitt liv. De är bara onödigt tjafs om allt och ingenting. Och hur man än ser på saken så nöjt de enligt honom mitt fel. Jag ser inte direkt rättvisan i de hela. Är de meningen att jag inte ska kunna prata med honom även ifall han sitter och läser eller spelar, som han faktiskt gör hela dagarna. Ska jag vara den som måste skrika för att bli hörd? Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra för att få ett stopp på de, för att få en normal vardag. När blir det min tur att ha det perfekta livet som alla andra har? Är de meningen att jag ska må dåligt för att de inte går att kommunicera ordentligt? I think i need some help! Snart står jag faktiskt inte ut längre.

Har bi idéer så kan ni gärna få skicka över dom, jag börjar få slut på mina nämligen.

Nu har jag fått skriva av mig de värsta iaf. Så hare gött!

Puss och kram!

lördag 23 juli 2011

Long time...

Nu var de längesen jag skrev här. Så de är kanske dags att uppdatera lite.
Sen jag skrev sist har jag och Robin flyttat ihop, och under en kort stund hade vi även en jourkatt.
På jobbfronten står de still och jag funderar på att börja plugga på distans, eftersom jag inte kommit in på de utbildningar jag sökt.
Känner mig lite dyster nu på senaste tiden, eftersom jag inte vet hur jag vill ha de i livet. Jag blir irriterad för minsta lilla och vet inte vad jag känner längre. Att ha en sambo i detta hem som inte är villig att hjälpa till för att hålla de rent är inte roligt heller. Mycket bråk har förekommit de senaste. Jag vet inte om jag kommer att orka reda ut allt och känna av hur jag vill ha de. De finns så mycket att göra i livet som man inte får tillfälle för och de man får tillfälle för får man inte riktigt njuta av. Allt detta kanske beror på att jag bara går hemma hela dagarna och inte har något vettigt att göra.
Hur som haver, så ska jag i alla fall inte klaga på vädret. Visst de är regningt mesta dels, men när solen väl tittar fram så är de varm och skönt, och vi slipper ju all snö för tillfället. ;)
Nej, jag ska väl kanske ta och ta vara på resten av dagen och inte tänka på så mycket annat än mig själv. Jag ska göra de jag vill göra, och förhoppningsvis slipper jag Robins skrik när han sitter och spelar på sitt Xbox 360.
Ha de bra alla där ute!
Så hörs vi kanske om ett halv år, eller när jag har lust att skriva av mig igen. :)
Puss och kram!

torsdag 30 december 2010

Fööööck!

Yes, då har ju ännu ett år gått. Det har väl varit väldigt bra.. Men de har slutat i arbetlöshet, vilket är mindre bra. Men de har även varit ett bra år, då vi har varit i Smygehuk, jag har fått bekräftat att vi ska flytta och mycket annat som har hänt. Jag vet inte riktigt vad man ska säga, men de är inte så att man kan leva livet som de kommer hela tiden och de känns hur gött som helst att jag och Robin tar vårt pick och pack och drar till egen lägenhet. Jag har längtat så förbannat länge och nu har vi halvt råd med de också. :P Men de är sådant man får leva med. Om man nu kan säga att vi kommer att leva... vi kommer existera. Troligtvis inte mer än så. xD

Nyår i morgon då. Var iväg till överby med mamma och köpte mig ett himla snyggt linne alltså. :) Jag är så taggad inför de nya året så de inte är sant. de kommer att hända så himla mycket kul och de finns inget som stoppar mig från att göra de mesta av tiden. Det var väl de jag kände för att säga. Jag har nu skrivit av mig och kan återgå till mitt vanliga vardagsliv, dvs. PACKA! ;D

Puss och kram på er så hörs vi nästa år ! ;)