fredag 27 mars 2009

Fredag, at last!

Shohej, nu är de äntligen fredag igen. Har dock ont i huvudet, men de är ingen fara just nu.
Sitter hemma hos Robin och har nyss spelat tetris, och slagit alla på listan! nu är de jag som är ETTA! yeah! jag är inte så förtjust i tetris egentligen, men när man väl sitter där så kan man inte sluta. De är helt sjukt hur de påverkar hjärnan. I alla fall så vet jag inte vad vi ska göra i helgen, jag och Robin är ensamma hos honom i helgen. Elin kanske kommer förbi en stund på lördag, men de beror på hur Robin vill ha de. Han är ganska tråkig just nu. Han sitter och läser "Dragon Ball" en manga serie som jag inte förstår mig på. Men de är jag de. Eller så sover han. :P

Jag har varit på stadsbibliotekt idag och gjort lite research om Villa Stranna. Vi har ju fått ett så fantastiskt kul uppdrag i Texten. Vi ska nämligen skriva om ett hus här i Trollhättan, och berätta hur de har behållt själen i de hela. Och jag har fått veta att Villa Stranna som i dag är en resturang från början var ett tingshus, och efter de så blev de bibliotek.
De ha visst hänt en del här i Trollhättan som man egentligen inte visste om.
Jag har inte så mkt att säga egentligen, så jag antar att jag ska sluta någon stans. Så de får bli här. Men ha de gött så hörs vi!

Puss och kram!

[v]

Duffy - Warrick Avenue

tisdag 17 mars 2009

Yes!

Nu är livet helt förändrat sedan sist.
Man har nu fått pojkvän sen två månader tillbaka,
morsan vill egentligen slänga ut mig för att jag inte är hemma så mkt längre.
Farsan tycker de är kul att vi är hemma hos honom mkt, och hans njurar lägger snart av om han inte motionerar tillräckligt mkt. Adrian fyller 13 på lördag, och jag är pank så han kan inte få present. Jag måste seriöst skaffa ett jobb, och de fort! Dessutom måste jag skaffa sommarjobb. Jag pallar fan inte sitta en sommar till utan pengar. Måste ju ha pengar så jag kan göra något kul med Robin innan han ska göra lumpen. Allt händer så fort nu för tiden.
Och jag vill ha en egen lya också. Har massa arbeten som ska in snart också, som jag inte ens har börjat med. Svenska B - litteraturhistoria, Historia A - Ryska revolutionen, Textkommunikation A - Reportage. Allt kommer inte bli klart i tid känner jag. "/ De är sån jävla press på att ska in just nu denna tid på året. Får se hur de kommer se ut i slut ändan.

Nu ska jag iaf försöka göra något vettigt.
Puss och kram på er!