fredag 21 oktober 2011

Julklappar redan?!

Halloj!

Jag sitter här och funderar över vad jag ska ha på mig under jul och nyår, eftersom jag i princip är klar med julklapparna så har jag inte så mkt att oroa mig för på den fronten.. De skulle väl vara om något utav de som jag ska beställa hem är slut när beställningen läggs, men då får man ju bara använda fantasin och komma på något nytt. Det känns lite konstig att jag har klarat av julklapparna så fort som jag faktiskt gjort, men å andra sidan så har jag ju börjat planera sen i augusti. HAHA. De enda som jag sitter och funderar på om jag ska ändra är Robins julklapp.. Jag vet inte riktigt om jag känner för att ge honom de jag funderar på.. De är lite dyrt, men för tillfället har jag inte så mkt annat att komma med.. Men vad gör de..

Egentligen så borde jag inte sitta och tänka på julklappar och kläder, eftersom jag har en hemtenta att skriva... Den har jag inte ens börjat med... Och för er som inte har hört talas om de, eller redan listat ut de, så började jag plugga på högskolan nu i slutet av augusti. Jag läser till fritidslärare. Eftersom jag är en pysselkärring, så känner jag att de är de rätta stället för mig att hänga och skicka ut min kunskaper till nästa generation. Haha, kände mig fett gammal när jag skrev så. Men de är ju så man får ta de, vi blir ju inte yngre med åren direkt ;)
Jag har då min första kurs som håller på att lida mot sitt slut, och därför har vi nu då fått hemtentan att skriva. Men jag och komma igång med saker är inte direkt något som går ihop, jag börjar gärna när de är tre timmar innan deadline, och skriver ihop något slarvigt bara för att. Men jag tänkte att jag faktiskt skulle sätta mig med detta imorgon, (eller i natt, har inte bestämt mig) och försöka skriva ner så mycket som möjligt för att sedan ha chansen att skriva om och ändra lite om de skulle behövas. :)

Men just för sekunden känner jag att jag har skrivit av mig de mesta och kan nu börja fokusera på lite andra saker än denna blogg.

Men ni får ha de så bra så hörs vi!

Puss och kram! [v]

torsdag 13 oktober 2011

Another fight!

jag börjar faktiskt tröttna på detta som just nu pågår i mitt liv. De är bara onödigt tjafs om allt och ingenting. Och hur man än ser på saken så nöjt de enligt honom mitt fel. Jag ser inte direkt rättvisan i de hela. Är de meningen att jag inte ska kunna prata med honom även ifall han sitter och läser eller spelar, som han faktiskt gör hela dagarna. Ska jag vara den som måste skrika för att bli hörd? Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra för att få ett stopp på de, för att få en normal vardag. När blir det min tur att ha det perfekta livet som alla andra har? Är de meningen att jag ska må dåligt för att de inte går att kommunicera ordentligt? I think i need some help! Snart står jag faktiskt inte ut längre.

Har bi idéer så kan ni gärna få skicka över dom, jag börjar få slut på mina nämligen.

Nu har jag fått skriva av mig de värsta iaf. Så hare gött!

Puss och kram!

lördag 23 juli 2011

Long time...

Nu var de längesen jag skrev här. Så de är kanske dags att uppdatera lite.
Sen jag skrev sist har jag och Robin flyttat ihop, och under en kort stund hade vi även en jourkatt.
På jobbfronten står de still och jag funderar på att börja plugga på distans, eftersom jag inte kommit in på de utbildningar jag sökt.
Känner mig lite dyster nu på senaste tiden, eftersom jag inte vet hur jag vill ha de i livet. Jag blir irriterad för minsta lilla och vet inte vad jag känner längre. Att ha en sambo i detta hem som inte är villig att hjälpa till för att hålla de rent är inte roligt heller. Mycket bråk har förekommit de senaste. Jag vet inte om jag kommer att orka reda ut allt och känna av hur jag vill ha de. De finns så mycket att göra i livet som man inte får tillfälle för och de man får tillfälle för får man inte riktigt njuta av. Allt detta kanske beror på att jag bara går hemma hela dagarna och inte har något vettigt att göra.
Hur som haver, så ska jag i alla fall inte klaga på vädret. Visst de är regningt mesta dels, men när solen väl tittar fram så är de varm och skönt, och vi slipper ju all snö för tillfället. ;)
Nej, jag ska väl kanske ta och ta vara på resten av dagen och inte tänka på så mycket annat än mig själv. Jag ska göra de jag vill göra, och förhoppningsvis slipper jag Robins skrik när han sitter och spelar på sitt Xbox 360.
Ha de bra alla där ute!
Så hörs vi kanske om ett halv år, eller när jag har lust att skriva av mig igen. :)
Puss och kram!