söndag 5 augusti 2012

Nytt liv, med omedelbar verkan.

Ja, man kan ju säga att jag inte är så värst engagerad i att skriva i denna blogg. Men å andra sidan så är det ju inte så många som läser den, om ens någon. Men jag känner att det är skönt att skriva av sig ibland. 

Just idag har jag fått för mig att jag ska försöka gå ner något i vikt. Inte för att det är jätteakut på något sätt, utan mer för att jag själv känner att om jag inte försöker nu, så kommer jag inte hitta motivationen att göra det senare heller. Jag inte ju dock inte funnit inspiration för att göra det nu heller, men det kommer nog om ett tag. De som vet säger ju att första veckan är jobbigast, sedan avtar det. Man ska ju analysera sig själv och se vart främsta problemet är. Jag behöver inte leta länge innan jag har funnit vad mitt problem är. Andra har sina cravings, och ovanor som cigg, öl, godis och liknande. Jag är inte så mkt bättre själv. Jag har nämligen Coca-Cola som min "drog". Så jag har gett mig fan på att jag inte ska dricka den förbannade drickan.  Det är nog inte bara kroppen som kommer må bättre av det, utan även min ekonomi.

Det jag inte är så jätte sugen på är all träning som man egentligen behöver. Jag har iaf sagt att jag ska försöka  ta mig en lång promenad om dagen, och sedan om jag ska någonstans försöka att ta cykel. Jag måste ju försöka att leva ett sundare liv. Jag måste bygga upp mina muskler lite mer, för jag har kommit fram till att jag inte orkar mkt alls. Det är nästa pinsamt hur lite jag faktiskt orkar med. 

Proteindrinkar, morötter och frukt. mindre portioner. Det är nog en bra början. Ja, vi får helt enkelt se hur länge jag orkar.  Jag försöker att föreställa mig 20kg lättare, men jag vet inte hur de kommer att gå. Jag tror att jag är nöjd bara jag blir några kilo fett lättare. 

Har ju i och för sig även mitt träningsspel till Wii. EA Sport Active 2. Det kan jag verkligen rekommendera. Jag har bara använt det ett fåtal gånger, men kan verkligen säga att det faktiskt fungerar till skillnad från andra träningsspel som finns till Wii. 

Jag återkommer när jag är några kilo lättre, så får vi se. ( Ja, om jag  nu blir lättare, men jag ska inte underskatta mig själv än. Det får komma senare om jag inte klarar de.) Nu blickar jag frammåt till ett sundare liv. 

Puss och kram! [v]

- I Won't Let You Go - James Morrison

lördag 21 januari 2012

Godkänd!

Hej hej, Hallå!

Som jag tror att jag tidigare har sagt, så var jag inte godkänd på ett seminarium jag hade för någon vecka sedan. Det blev ju tillslut två stycken som jag missade på, men nu har jag då fått göra om dem och fick GODKÄNT! Det känns så jävla bra. Första kursen som jag nu har klarat helt. Vi har ju då påbörjat en ny kurs nu. Fritidspedagogiskt arbete 1. Den verkar mycket intressant. Speciellt nu när vi har påbörjat PBL - Problembaserat lärande. Kul! :)

Det har framkommit att det finns människor som är intresserade av Gordon. Dock glömsk som jag är så har jag inte hunnit ta kontakt med dem än. Får göra det imorgon förmiddag. Myskatt. Om det är någon som är intresserad av katt, så kan ni ju alltid kolla in på www.kattslussen.se. Där finns det många mysig och söta katter som behöver hem. :)

Nu ska jag nog kolla lite på gladiatorerna. ( Enbart för att jag har en sambo som sitter bredvid mig och rättar att det ska vara ett stort G i gladiatorerna så tänker jag inte ändra på det. ) ;)

Hoppas ni har det bra där ute.

Vi hörs!

[v]

Doris - Did you give the world some love today.

fredag 13 januari 2012

Piss och skit och helvete!

Har under veckan som gått haft två seminarium i skolan.
Blev kuggad på båda, då det var samma lärare som skulle bedöma dessa.
Jag tror att hon hade som avsikt att kugga någon, och då blev det i detta fallet jag.
I mailet jag fick för det senaste Seminariumet stod det att jag inte svarade på frågorna de ställe. Då tänker jag såhär att det är då inte så jävla lätt att svara på frågor som inte ställs, eller?
Att bli kuggad på det första Seminariumet kan jag ta. Men det andra gjorde vi en sådan fantastisk super-dunder redovisning att det inte är sant. Men det räckte tydligen inte.

Till saken hör att jag inte har varit på någon föreläsning ( de är inte obligatorisk att vara på ), och det är nog därför som läraren tycker att det är okej att kugga en. Det är inte bara jag som inte varit där, och de har också blivit kuggade. Jag tycker att det är lite sjuk att man kan göra på detta viset.

Så nu måste jag då förbereda två nya seminarium som ska äga rum nu på torsdag. Jag vet inte hur jag ska få till det, speciellt när vi börjar en ny kurs nu på måndag. Det börjar bli lite stressigt, och lite väl mycket att göra. Fast jag tror att jag är lite för slapp i mitt studerande också, så det kanske bara är bra att det är mycket att göra på en och samma gång. Back to the old days, när man hade så sjukt mycket att göra jämt. Nog om detta nu iaf.

Jag sitter och planerar in min första tatuering, det får bli en handledstatuering. Mer än så säger jag inte just nu, men det kommer senare. Får bara se när jag får tummen ur att göra den också, för pengar finns det till den iaf :)

Det finns så mycket man vill göra, och ha. Jag har under den senaste veckan känt ett behov av att resa utomlands. London är det som har lockat mest just nu. Fast det kostar ju så mycket att åka, bo och leva på vara studentpengarna. Får väl se om det blir något med en resa någon gång i framtiden, haha.

Men nu ska jag ta och sova några timmar, innan jag ska upp och göra massa andra roliga saker.
Hoppas att ni haft en bättre vecka än vad jag har haft, och att ni tar det lungt och njuter av livet!

Hej hopp!

[v]

Blondie - The tide is high